Вправи для формування постави та профілактики плоскостопості
![]() |
| Школа постави |
Використання вправ для формування постави і профілактики плоскостопості досягає позитивного ефекту за умови багаторазового повторення правильного
положення тіла у різних вихідних положеннях та під
час пересування. Порушення постави
визначається візуально: під час зовнішнього огляду перевіряють висоту
розміщення плечових ліній, нижніх кутів лопаток. Асиметрію
лопаток визначають і за допомогою вимірів сантиметровою стрічкою методом
“трикутник”: дитина перебуває у своїй звичайній позі, а вимірюють сантиметровою
стрічкою такі показники: від VII
шийного хребця (який найбільше виступає) до нижнього кута лівої та правої
лопатки. Якщо постава фізіологічно нормальна, то ці відстані рівні. До
цього розділу увійшли вправи, що сприяють вихованню координації рухів,
суглобно-м’язового відчуття, вміння управляти своїм тілом, вправи на рівновагу
та балансування, на розвиток рухливості суглобів.
Перший клас
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні вимоги навчальних
досягнень учня/учениці
|
|
6.
Вправи для формування постави і профілактики плоскостопості:
-
загальнорозвивальні вправи без предметів на місці
-
загальнорозвивальні вправи в русі;
-
загальнорозвивальні вправи з предметами;
-
вправи на відчуття правильної постави;
-
вправи для профілактики плоскостопості
|
Учень/учениця:
виконує:
загальнорозвивальні вправи без предметів на місці:
вправи для
м’язів: нахили та повороти голови;
вправи для
верхніх кінцівок і плечового пояса: згинання та розгинання верхніх кінцівок,
колові рухи руками у фронтальній та сагітальній площині;
для м’язів тулуба
з вихідних положень стоячи, сидячи, лежачи: нахили вперед, в сторони, назад,
повороти тулуба, пружинячі рухи;
для м’язів живота
з вихідного положення лежачи на спині, животі, підйом з положення лежачи в
положення сидячи;
для м’язів спини:
вправи з вихідного положення лежачи на животі;
для м’язів нижніх
кінцівок та збільшення рухливості культових суглобів: присіди, напівприсіди,
згинання та розгинання ніг, відведення ніг в сторони з різних вихідних
положень, вправи на рівновагу;
загальнорозвивальні вправи в русі: різновиди ходьби,
бігу, стрибки, вправи на координацію.
загальнорозвивальні вправи з предметами:
викрути рук зі скакалкою, з гімнастичною
палицею;
вправи на відчуття правильної постави:
біля вертикальної осі, гімнастичної стінки,
біля дзеркала;
вправи для профілактики плоскостопості:
ходьба на носках, з перекатами з п’ят на
носки, “гусінь”, ходьба, біг, стрибки;
дотримується: вимог щодо послідовності виконання вправ на формування правильної
постави.
|
Другий клас
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні вимоги до навчальних
досягнень учня/учениці
|
|
3. Вправи для формування
постави і профілактики плоскостопості:
загальнорозвивальні вправи на місці без предметів
загальнорозвивальні
вправи в русі
загальнорозвивальні
вправи з предметами
загальнорозвивальні вправи
на відчуття правильної постави
вправи для профілактики
плоскостопості
|
Учень/учениця:
виконує:
загальнорозвивальні вправи на місці без предметів:
вправи для м’язів шиї: нахили та повороти голови;
вправи для
верхніх кінцівок і плечового поясу: згинання та
розгинання верхніх кінцівок, кругові рухи руками, нахили в сторони,
пружинчасті рухи;
для м’язів
тулуба з вихідних положень: нахили, повороти,
прогинання та вигинання тулуба у положенні упору стоячи на колінах;
для м’язів
живота:
з вихідного положення лежачи на спині та
животі: перехід з положення лежачи у положення сидячі;
для м’язів
спини:
вправи з
вихідного положення лежачі на животі, підтягування на перекладині з вихідного
положення лежачи;
для м’язів
нижніх кінцівок та збільшення рухливості кульшових суглобів:
присіди,
напівприсіди, згинання та розгинання ніг, відведення ніг в сторони, статичні
положення на рівновагу;
загальнорозвивальні вправи в русі:
ходьба, біг,
стрибки, випади, повороти тулуба під час бігу, ходьба з різними положеннями
рук; вправи на координацію;
загальнорозвивальні вправи з предметами:
з гімнастичними
палицями, м’ячами, зі скакалками, обручами, мішечками піску на голові під час
ходьби;
загальнорозвивальні вправи на відчуття правильної
постави:
біля гімнастичної стінки, вертикальної
осі, дзеркала;
вправи для профілактики плоскостопості:
ходьба по дрібних
предметах, біг на носках, ходьба перекатами з п’яти на носок, “гусениця”,
“ведмідь клишоногий”, перекладання та захоплення дрібних предметів пальцями
ніг, стрибки;
дотримується:
вимог щодо послідовності виконання вправ на
формування правильної постави.
|
Третій клас
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні вимоги до навчальних
досягнень учня/учениці
|
|
7. Вправи для формування постави і профілактики
плоскостопості:
загальнорозвивальні вправи на місці без предметів
загальнорозвивальні
вправи в русі
загальнорозвивальні
вправи з предметами
загальнорозвивальні вправи
на відчуття правильної постави
вправи для попередження
плоскостопості
|
Учень/ учениця:
виконує
вправи для
м’язів шиї: нахили та повороти голови;
вправи для
плечового пояса і верхніх кінцівок: згинання та
розгинання рук, пружинячі рухи, викрути;
для м’язів
спини, живота та тулуба з вихідних положень лежачи
на спині, животі та стоячи в упорі на колінах, статичні вправи на рівновагу;
для м’язів
нижніх кінцівок: присіди, напівприсіди, випади,
стрибки;
загальнорозвивальні вправи в русі:
ходьба, біг,
стрибки, випади, повороти тулуба під час бігу, вправи на координацію, викрути
тулуба;
загальнорозвивальні вправи з предметами:
з гімнастичними
палицями, м’ячами, зі скакалками, обручами, мішечками піску на голові під час
ходьби;
загальнорозвивальні вправи на відчуття правильної
постави: біля гімнастичної стінки, вертикальної
осі, біля дзеркала;
вправи
для попередження плоскостопості: ходьба, біг на носках,
ходьба перекатами з п’яти на носок, “гусінь”, “ведмідь клишоногий”, стрибки;
дотримується вимог до послідовності виконання вправ на формування правильної
постави.
|
Четвертий клас
|
Зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до навчальних
досягнень учня/учениці
|
|
7. Вправи для формування правильної постави і
профілактики плоскостопості:
· Загальнорозвивальні
вправи на місці
· Загальнорозвивальні вправи в русі
· Загальнорозвивальні вправи з предметами
· Вправи для запобігання плоскостопості
|
Учень/учениця:
виконує: загальнорозвивальні вправи на місці вправи для м’язів шиї: нахили та
повороти голови; для м’язів шиї: нахили та повороти голови; для м’язів
верхніх кінцівок плечового поясу: згинання та розгинання рук, пружинчасті
рухи, нахили, викрути для м’язів спини, живота, тулуба: з різних вихідних
положень, вправи на рівновагу, статичні вправи; для м’язів нижніх кінцівок:
присіди, напівприсіди, випади, стрибки;
загальнорозвивальні вправи в русі: кроки, ходьба, біг з поворотами
тулуба, вправи на координацію;
загальнорозвивальні вправи з предметами: з гімнастичними палицями,
м’ячами, зі скакалкою, з мішечками піску на голові під час ходьби;
вправи на відчуття правильної постави: біля гімнастичної стінки та біля дзеркала, вертикальний вис;
вправи для запобігання плоскостопості: ходьба по дрібним предметам, біг,
піднімання на носки, стрибки;
виконує комплекси вправ на формування правильної
постави та запобігання плоскостопості;
дотримується: вимог щодо послідовності
виконання вправ на формування правильної постави та запобігання
плоскостопості.
|

Немає коментарів:
Дописати коментар